De ooievaar......... - Reisverslag uit Castelo de Vide, Portugal van Cor en Marja Maas - WaarBenJij.nu De ooievaar......... - Reisverslag uit Castelo de Vide, Portugal van Cor en Marja Maas - WaarBenJij.nu

De ooievaar.........

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marja

11 Juni 2016 | Portugal, Castelo de Vide

11 juni
Vandaag een rondje gefietst langs het stuwmeer. De camping ligt in een nationaal park en dat meer is er ook een onderdeel van. Een prachtige fietsroute, beetje op en neer, 35 km lekker in t zonnetje fietsen. Veel ooievaars gezien. Onderweg hield een Portugees ons aan om te vragen wat hier te doen was. We waren even afgestapt om de man te woord te staan. Toen we weer weg wilde fietsen kwam ik ten val. Gevolg, een hevig bloedende voet. 3 sneeen. Terug gelopen naar een plek waar we bij het water konden. Afgespoeld en nagespoeld met drinkwater. Even gezeten en weer verder. Over een oude dam, en wat gedronken en pleisters gekregen. Cor wilde nog even aan de overkant kijken bij een barbecue. In het weekend wordt daar druk gevist en zitten er hele families te barbequen. Grote vissen en hele varkens.....We werden spontaan uitgenodigd om wat mee te eten en te drinken.

Weer op de fiets, 5 km voor de camping een lekke band voor mij. Dus ook nog even een stuk gelopen. En dan aan het eind van de dag een hele mooie verrassing. De ooievaar komt weer........