Vlaamse kokkin..... - Reisverslag uit Oliveira do Hospital, Portugal van Cor en Marja Maas - WaarBenJij.nu Vlaamse kokkin..... - Reisverslag uit Oliveira do Hospital, Portugal van Cor en Marja Maas - WaarBenJij.nu

Vlaamse kokkin.....

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marja

13 Juni 2016 | Portugal, Oliveira do Hospital

Het was al snel warm vanmorgen. Op ons gemakje opgebroken en om 10 uur waren we klaar voor de reis naar Menuge, bij Oliveira do Hospital. Eigenlijk waren we al in deze omgeving geweest maar van onze buren moesten we echt naar deze camping…….
Tom tut weer ingesteld op binnendoor. Nisa….Proena a-Nova een koffiestop, zonder gebakje dit keer. Daarna via groene routes, de toeristische routes uit het wegenboek,naar Oliveira. Nog een stop gedaan voor een broodje ei uit het busje. En dan zitten weer in Parque Serrada Estrela, bergachtig gebied. Prachtige vergezichten. Geen blauwe lucht vandaag, af en toe een miezerbuitje.

Doordat ik een kaartje van de camping had konden we in een keer naar de camping. In Oliveira nog even de gebruikelijke boodschappen. Het laatste stukje was weer door dorpjes waar de tijd stil leek te staan. We verbazen ons iedere keer weer………. De camping ligt weer ver van de bewoonde wereld, is klein maar super cosy. Een enthousiaste Vlaamse dame aan het hoofd. Mozaiek aan de muren, leuk betegeld sanitairgebouw, zwembad waar ik al duikje in heb genomen. Heerlijk plekje.

We zouden zelf gaan koken maar kregen een Nederlands stel te kletsen. En ineens was het 7 uur. Dus niet koken meer maar lekker eten bij Mieke, de Vlaamse. Gezellige avond met 3 Nederlandse stellen. Geen zwoele vond zoals in Castelo de Vide. Wel tjilpende krekels, sterrenhemel en stilte. Prima!!