Portugese vriendelijkheid...... - Reisverslag uit Nabainhos, Portugal van Cor en Marja Maas - WaarBenJij.nu Portugese vriendelijkheid...... - Reisverslag uit Nabainhos, Portugal van Cor en Marja Maas - WaarBenJij.nu

Portugese vriendelijkheid......

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marja

26 Mei 2016 | Portugal, Nabainhos

In Portugal lopen veel zwerfhonden. Die blaffen ‘s nachts af en toe. Dat was het enige geluid van vannacht. Vandaag stond een kleine wandeling op het programma, met stokken. Er was een wandeling vanaf de camping naarGeouveia, 6 km. Prachtig door de historische dorpjes Nabainhos en Nabias en zandweggetjes. Het is hier nogal bergachtig dus dan is het wandeltempo wat lager. En de nieuwe heup en knie zijn duidelijk nog niet helemaal ingelopen. Maar dat maakt niet u it. Langzamer kom je er ook. Na 3 uur Geouveia bereikt en neergestreken op een terras met…….. een pasterilaria. Hier ging ik ook een beetje voor, de lekkerste taartjes!! Het stadje bezichtigd en op zoek naar de bushalte voor de terugweg.

Helaas……….. het was een nationale feestdag en dan rijden de bussen niet. Cor ging een barretje om een taxi te bestellen want teruglopen was niet verstandig. Hij kwam weer naar buiten met een oud Portugees mannetje die een beetje Portugees sprak. Deze man schoot een andere Portugees aan en we werden netjes in 10 minuten naar de camping gebracht. En de beste man wilde alleen maar een hand! Mijn ervaring met de Portugese bevolking in de kleine dorpjes is heel goed. Vriendelijk en behulpzaam.

• 26 Mei 2016 - 20:22

Yvonne Plessius:

Hoi Marja en Cor,
    het is weer genieten hoor om met jullie mee te kunnen reizen.

• 26 Mei 2016 - 22:22

Doeke:

Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Nog veel plezier daar.

• 26 Mei 2016 - 22:38

Marian Hoeks-de Bie:

Ha ha Marja Maas, dat wordt vast en zeker nog een keer de Camino Portuguès. Afstand maakt niks uit, taartjes hebben meer te maken met de tijd die je erover doet; 1 taartje per uur? Wat goed geregeld van Cor, spreekt natuurlijk vloeiend Portugees????
    Geniet ervan samen. xxx