Maar weer proberen - Reisverslag uit Castelo de Vide, Portugal van Cor en Marja Maas - WaarBenJij.nu Maar weer proberen - Reisverslag uit Castelo de Vide, Portugal van Cor en Marja Maas - WaarBenJij.nu

Maar weer proberen

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marja

09 Juni 2016 | Portugal, Castelo de Vide

Een uurtje later dan gisteren vertrokken. Alleen met een andere bestemming. We hebben besloten dat het geen Spanje wordt. Portugal is prachtig, heb daar veel adresjes van leuke campinkjes, en het is er ietwat minder heet. De Via de la Plata ga ik wel een andere keer fietsen. We hebben het veel te gezellig samen. En willen deze vakantie samen verder beleven. Er is hier zoveel moois te zien.

Via Albufeira naar Ourique, dezelfde weg als heen. Daarna via Beja naar Evora. Het proviand was ook weer op dus nog weer een excursie naar de Intermarche. Ik kan mij leukere excursies bedenken, maar eerlijk is eerlijk, het zijn prachtige supermarkten. Het was vandaag best een eind rijden, 346 km. En het was warm. We hebben wel airco in t grijze busje, maar toch………. Onderweg nog een keer gestopt voor een colaatje in een klein barretje, elk dorp heeft er wel een stuk of wat. En je kan er vaak ook eten. Er zitten hier ook heel veel ooievaars op nesten, met jongen. Mooi om te zien!

Tegen vijven waren we in Castelo de Vide, op camping Quinta do Pomarinho. Deze camping had ik thuis al gevonden, kamperen bij de boer van SVR. Ook al weer zo een leuke stek waar we zeker een paar dagen zullen blijven. Het is hier heuvelachtig, veel bloemen en een soort wild kamperen. Er is zelfs een klein zwembadje………….. Aardige beheerders die enthousiast kunnen vertellen over de omgeving.