Wandeling......... - Reisverslag uit Castelo de Vide, Portugal van Cor en Marja Maas - WaarBenJij.nu Wandeling......... - Reisverslag uit Castelo de Vide, Portugal van Cor en Marja Maas - WaarBenJij.nu

Wandeling.........

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marja

10 Juni 2016 | Portugal, Castelo de Vide

Vandaag weer een wandelingetje geprobeerd. 6 km naar Castelo de Vide. Prachtige wandeling door een zee van bloemen over middeleeuwse paadjes. Langs een bron, salamanders gezien. We genieten enorm. Over de 6 km hebben we 2,5 uur gedaan, regelmatig even op een stapelstenen muurtje een korte stop. Niets forceren was het advies van de fysiotherapeut van 2 dagen geleden……dus ik ben best wel verstandig.

Maar net als alle andere kastelen ligt ook Castelo de Vide boven op een berg. Van de campingeigenaar hadden we al een “aangepaste” route gekregen. Om de berg en niet erover heen. Maar in Castelo de Vide moesten we toch best steil omhoog, trappen met leuningen, dat dan wel weer. Leek wel een beetje Lissabon. Maar eenmaal op het kerkplein was het echt op. Op een terrasje neergestreken. Leuk Nederlands echtpaar ontmoet die hier al jaren wonen. Voor zondag op de barbecue uitgenodigd. Leuk hoor.

Naar de camping teruglopen was geen optie, dus lieten we ons terugbrengen met een taxi. Ritje van een kwartiertje. Lekker Zen gedaan bij het zwembadje. Om te zwemmen vond ik het net iets te fris maar daar zitten was heerlijk. Zo een geweldig plek dit!!