Spanje...... - Reisverslag uit Puebla de Sanabria, Spanje van Cor en Marja Maas - WaarBenJij.nu Spanje...... - Reisverslag uit Puebla de Sanabria, Spanje van Cor en Marja Maas - WaarBenJij.nu

Spanje......

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marja

19 Juni 2016 | Spanje, Puebla de Sanabria

Afscheid genomen van de Amsterdamse buurtjes en weer on route. Eigenlijk wel jammer want nu is het windstil, duidelijk strandweer maar ja, de keus was gemaakt. De Tom Tut ingesteld richting Zamora. Dat ligt dan weer in Spanje. Dus afscheid van het prachtige Portugal na 3 weken er
rondgetoerd te hebben. Conclusie, een mooi, gastvrij land. Leuke plekjes, prachtige natuur. Veel gezien. Kortom, een succes. Ik moet nu echt veel meer rusten. Heb erg veel last van mijn bovenbeen. Lopen gaat moeizaam. Terwijl ik toch het idee heb dat ik best rustig aan heb gedaan. Maar waarschijnlijk was het dagje Porto net iets te veel. Vandaag en dagje auto dus dat is ook rust.
Wel weer een avontuur onderweg. We reden op de tol, dat wisten we. We hadden nog 8 euro op het kaartje. Vlak voor de grens een slagboom. We lieten het kaartje zien, niet geldig. Of we dan 52 euro wilde betalen. Nou, eigenlijk niet dus….. Maar draaien was niet mogelijk. We hadden geen cash genoeg. De man die totaal geen Engels sprak kon wel duidelijk maken dat Cor zijn ID moest geven en adres, dan kregen we de rekening wel thuis. Boefje……….

Na een uurtje, het was nog wel vroeg, de snelweg af. We vonden een heerlijk plekje bij het leuke stadje Puebla de Sanabria. Een stadje op een heuvel, vesting, veel restaurantjes en de camping om de hoek. Cor is alleen het dorp in geweest. Ik kon echt niet lopen maar wel lekker van de zon genieten. We hadden een plekje tegenover het sanitair en er waren schaduwnetten boven de plekjes. Prima vertoeven. We kregen Nederlandse buren. Lastig voor Cor, want het waren vrienden van een vervelende collega. Zij herkende het amstelveenkrukje…………