Eerste regenbui..... - Reisverslag uit Milhac-d'Auberoche, Frankrijk van Cor en Marja Maas - WaarBenJij.nu Eerste regenbui..... - Reisverslag uit Milhac-d'Auberoche, Frankrijk van Cor en Marja Maas - WaarBenJij.nu

Eerste regenbui.....

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marja

24 Juni 2016 | Frankrijk, Milhac-d'Auberoche

Geen regen gehad. Lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan. We vertrokken om 10.45. Eerst nog even langs de plaatselijke bakker voor een croissant. Want we zijn nu toch in Frankrijk. De prijzen voor broodjes liggen beduidend anders dan in Portugal en Spanje.

Eerst Les Landes doorkruizen. Prachtig daar, maar ook een lang stuk en dan wordt t saai. Geen tolweg natuurlijk en dan stuurt Tom Tut ons nog even de snelweg af zodat we niet hoeven te betalen. Heel fijn om hier weer even te zijn. Roept toch weer herinneringen op. We komen zelfs op 6 km na langs Biganon……….. Het leuke is wel dat wij niet van te voren weten hoe we naar (vandaag Perigeux} rijden. En dan vind ik t toch wel bijzonder dat we iedere keer toch weer met de Camino worden geconfronteerd.

Na 2 uur, even na Bordeaux een stop bij de Lidl voor wat boodschappen. Staat St. Emilion op de borden. Ook daar heb ik gefietst en we volgen de bordjes even. Mooie wijnstreek met prachtige Chateaux. En ineens veel caravans en campers. Die komen daar voor natuurlijk.
Wij niet en koersen dus verder richting Perigeux. Een vlak stuk door allemaal dorpjes aan de Isle. En dan begint de Dordogne. Mooi groen en heuvels en bergen. Om 16.00 zijn we op de Camping La Pelonie in St e. Antoine d ‘AuberochDeze camping hebben we van Kim. Hier gaat zij jaarlijks heen. Ik was benieuwd. In het voorseizoen is het niet druk. Wederom bijna alleen op de camping. Van de huisjes zijn er een paar bemand. Ik wilde graag een zwembad en die had ik vanmiddag voor mij alleen………. Nu even een onweersbui over het busje. Kan mooi al het stof even eraf spoelen!!