Verhuisd..... - Reisverslag uit Tomar, Portugal van Cor en Marja Maas - WaarBenJij.nu Verhuisd..... - Reisverslag uit Tomar, Portugal van Cor en Marja Maas - WaarBenJij.nu

Verhuisd.....

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marja

28 Mei 2016 | Portugal, Tomar

Vanmorgen met regen en 11 graden vertrokken uit Melo. Tomtut ingesteld naar Tomar, zonder tol. Volgens de campingeigenaresse hoefde we ons geen zorgen te maken. Soms werken ze niet zo snel in Portugal…………

Een mooie rit weer, en wat ons opvalt is dat het nooit druk is op de weg. We moesten 172 km rijden, over binnenwegen, door allemaal kleine dorpjes. Onderweg een keer gestopt bij een Intermarche voor wat proviand. En wat lekkers bij de koffie. Rond de klok van 2 zijn we gearriveerd op de camping Peligrinos. Een hartelijk ontvangst door een jong stel die deze camping nu 6 jaar runnen. We hebben een plekje onder de eucalyptusbomen. Heerlijk rustig. De camping staat bijna vol, 20 plekjes. Maar het is nu 22.00 uur en er heerst volkomen stilte.

Vanavond in een authentiek Portugees restaurantje gegeten. Leuk, met betegelde muren en uiterst vriendelijk personeel. Ligt bijna naast de camping. Aan tafel gezeten met een Nederlandse vrouw die er alleen opuit is met haar campertje en hond. Een drie gangen menu voor 9 euro, inclusief 2 drankjes en een kopje koffie. En natuurlijk weer een allerheerlijkst toetje!!
Nog een senseotje met zijn drieen bij ons in t grijze busje en de dag is weer klaar. Week 1 van onze trip zit erop.

• 30 Mei 2016 - 17:26

Marian Hoeks-de Bie:

Hallo verhuizers…..
    net het weerbericht bekeken van Portugal. Rond Lissabon schijnt de zon en in Faro is het 26 graden!!! Maar… regen in een grijs busje lijkt me toch niet zo erg? Morgen schijnt in Tomar de zon en wordt het lekker warm.
    Wat stoer, zo'n vrouw alleen in een campertje. Ik zou het niet durven, liever lopen of fietsen.
    Leuk om 'mee te mogen' met jullie. Geniet van de 'pelgrims menu's' De eerste week zit er al op, gaat toch snel maar je moet maar denken: nog lang niet op de helft!
    Dikke knuffel, Marian